ניסויים בטיפוח העור

האם העור שלנו באמת יכול להשתפר או להתחדש על ידי שימוש בתכשירי טיפוח עור שונים? ואם כן אז אילו תכשירים הם הטובים ביותר? האם רק מוצרי ים המלח או שיש עוד כאלו שהוכיחו את עצמם ביצירת שיפור משמעותי? באנגליה אחד ממגזיני האופנה והסטיילינג המוכרים עשה ניסוי כולל עם קוראיו או נכון יותר להגיד עם קוראתיו ובדק את הסוגייה לעומק במשך תשעה חודשים בניסיון למצוא תשובה לשאלה הנצחית בדבר יכולתנו לשפר את עורנו ועד כמה אנו מסוגלים לנצח את הגנים שלנו או את הזקנה. הניסוי התחיל בפגישת כתבים בחודש ינואר בה כולן התלוננו על העור שלהן, כנראה משום שנשים אנגליות הן כל כך קשות לריצוי בכל הקשור לטיפוח עור והן בין הקהלים שנותן מעט מדי זמן לכל מוצר שהן מנסות לבחון בטרם שהן עוברות למוצר הבא. תעשיית טיפוח העור באנגליה עומדת על כשישה עד שמונה מיליון שקלים בשנה שבוזבזו על מוצרי טיפוח עור שלא נעשה בהם שימוש. לשם הניסוי נבחרו מספר מועמדות שחויבו להשתמש במשך תשעת החודשים בתכשיר אחד מסוים ולא להחליף אותו באותה התקופה. אבל לצערנו אף תכשיר לא כלל את בוץ ים המלח.

לכל מועמדת נעשתה בדיקה יחד עם רופאי עור ודרמטולוגים במטרה להבין את האתגרים של כל אחת מהן ולהתאים לה את המוצר הנכון עבורה. פרט לכך ניתן לעור של כל אחת מהמועמדות ציון על מספר מדדים כדי לבחון שינוי כזה או אחר. מה שהן גילו הוא שמחזור העור הממוצע הוא כשישה שבועות וזהו המינימום זמן שבו ניתן לראות שינוי אמיתי בעור. אבל מרבית המומחים המליצו על תקופה של שישה חודשים ולכן הוחלט על תשעה חודשים. מסתבר שהמסקנות היו מפתיעות ושונות מהציפיות: בתכשירים בהם נעשה שימוש בויטמין C ומינרלים מסוימים איכות העור השתפרה ברמת המרקם וכן גם באזורים של העור שסבלו מאדמומיות וגירוי יתר אבל דווקא באחת הנקודות המרכזיות והכואבות ביותר לנשים – הקמטים, מסתבר שכל התכשירים בניסוי די נכשלו בלספק את הסחורה ואז השאלה האם ישנם מוצרים אחרים שכן עושים את העבודה? אז אולי באנגליה טרם גילו אותם אבל אנחנו יודעים כבר מה עובד בישראל.