תזונה נכונה

משקאות תוססים, חמאה, כל דבר שהוא בטעם של משהו אחר ואינו אורגינלי הם כולם קלוריות ריקות, היינו מאכלים ללא שום ויטמינים, מינרלים, סיבים או כל ערך תזונתי אחר ותזונה המבוססת עליהם תוביל לאורח חיים מאוד לא בריא.

בין הדברים שכדאי לכם לאכול הם: שמנים מהצומח, שמן זית, אגוזים ושקדים ודווקא להפחית בשומנים מהחי. בשר איכותי, דגים, ביצים, תוספי מזון עם פרוטאינים אם אתם מתאמנים הרבה מאוד ובכל מקרה רצוי להימנע מבשר רווי שומן. מומלץ לאכול דגנים, כל דבר שהוא מלא, מיצים סחוטים טרי, ירקות ופירות במידה וללא הגזמה שתוביל לעלייה גבוהה מדי בסוכר. לחם לבן הוא סוכר לכל דבר ולכן רצוי להימנע ממנו. יש אומרים כי פרוסת לחם לבן שווה לשש כפיות סוכר. נשמע ממש מגרה, לא?

כדאי גם להקפיד על כמות תקינה של מי שתייה. מכיוון שלכל אחד גוף אינדיבידואלי משל עצמו ותנאים סביבתים ספצייפים אז רצוי מאוד להתייעץ עם מומחה שתוכל לסייע לך לבנות את מה שרצוי עבורך ואת מה שמתאים לגוף שלך ולסביבה/מזג האוויר/נסיבות החיים שבהן אתם חיים. אפשר להיכנס כאן לטבלאות קלוריות והצעות לתפריט אך נראה לי שזה לא המקום לפרט ודווקא הייתי משאיר לכם את מלאכת הרכבה התפריט וההתנסות במה עובד הכי טוב בשבילכם ומה עובד לכם פחות.

זיכרו שלעלות על אופניים ללא התזונה הנכונה זה כמו לנסות לנסוע ברכב מבלי למלא בו דלק קודם. לא חכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *